A kerge marha kór az információs hálóba belegabalyodott világ eddig leggrandiózusabb, globális hisztériája volt.
A lemészárolt sok millió állatot is el kell siratnunk, meg azt a tizennégy embert, akik marhától, báránytól elkapták a betegséget szerte a világban, de számomra majd’ ilyen fontos a gasztronómia vesztesége: megindult a hadjárat az állati belsőségek, elsősorban a marha és bárány csont- és agyvelő ellen.

Régen a bárány agyvelő volt Franciaországban a legdrágább húsféle, sokkal drágább a marha bélszínnél.
Azt talán mondanom se kell, hogy Magyarországon többnyire szemétre vetik a bárányfejet, hisz nehéz megnyúzni.
Mindegy: az éttermekben ma már amúgy se nagyon belsőséget eladni. Pláne kulturált, művelt, koleszterinjükre adó embereknek.

És azért is! Szétfűrészeltettem néhány fejet, megvettem a  velőt, kicsit lehártyáztam, vörösborban babérral, zsályával, csomborral posíroztam (alig gyöngyözve főztem), kiemeltem a velőket, redukáltam a bort, kicsit édesítettem, kis húslé, kis keményítő.
A bíbor-velőket e mártással adom.

Sírnivalóan finom. Aki nem hiszi, járjon utána

Szerző: ellenzékiszakács  2014.05.17. 01:10 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenzekiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr586176891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása