Néhány hete írtam egy Valentin-Bálint-napi menüt az M. étteremnek. Ez igazából kicsit túlzás, mivel csak a múlt évit vettem elő, átolvastam, úgy láttam néhány helyen változtatni volna jobb, és változtattam.
Megmutattam Ricsinek, a szakácsnak, akinek nagyon tetszett, feltett jó néhány kérdést, hogyan is képzelem el. Tavaly február tizennegyedikén nem Ricsi főzött.
Aztán, maródi lévén, nem tudtam ott lenni sem az előkészületeknél, sem a vacsorán. És most azt gondoltam, az izgalmasabb dolgokról elmondom, én hogyan készítettem volna el, és remélem majd Ricsi és Janka lányom szembesítenek minket az igazsággal. Azt remélem, ez tanulságos lesz.


Vadrózsás (hibiszkuszos) ceviche (perui halsaláta)
Szívpörkölt
Téli, parmezános virágcsokor

Erőleves frissen reszelt gyömbérrel

Narancsos kacsa virágos réten
vagy 
Thai csirke és mangó saláta

Rózsa-parfé. 

Vannak itt kicsit rejtélyesen hangzó motívumok: virágcsokor, virágos rét…

A ceviche igazán nem ördöngösség, ezer változata van. A lényeg: a finom, friss tengeri halat, mondjuk kedvencemet a vörös tont - de lehet lazac, vagy más - vékony csíkokra vágjuk, és citrom vagy/és lime levet facsarunk rá, és hagyjuk így állni (legalább 5 percet, legfeljebb 1 órát). Azt mondják, e hal „megfő” a sav hatására, és elveszti nyers jellegét. Összekeverjük apróra vágott ezzel-azzal: paradicsom, lilahagyma, fokhagyma, só, bors, olívaolaj, szoktam ráönteni egy kis vietnámi halszószt, japán osztrigaszószt lereszelt gyömbérnek a levét, és zöld fűszereket, mint sok koriander, kevés rozmaring, sok petrezselyem. kicsit várunk, és felszolgáljuk a mi házikenyerünkkel.
Ebben az esetben – Valentin-napra tekintettel – hibiszkusz szirmokat korábban beáztattam volna kevés vízbe, és a gyönyörű színű savanykás virágot, a levével együtt az egészhez hozzáadtam volna.

A szívpörköltről csak annyit: a csirke túl kicsi, a liba, pulyka túl nagy – a kacsaszív értem dobog.

A téli parmezános csokor: a lobogó sós vízbe 2 percre bedobom a szétszedett brokkolit, és karfiolt, egy kis pórét. Hosszába vágott póréval összekötök két-két kis brokkoli és karfiol virágot. Félig főtt, reszelt cékla (éppen csak) és parmezán forgács a tetejére.

Folyt. köv.

Szerző: ellenzékiszakács  2014.02.16. 04:26 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ellenzekiszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr775816394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása